6 januari 2014 | Posted in:Nieuws, SEO

Één van de belangrijkste voordelen van het toepassen van 360 graden productrotaties bij een webwinkel of website is het verhogen van de conversie. Doordat potentiële klanten het product aan alle kanten kunnen bekijken en daarnaast zelf kunnen bepalen waar ze naar willen kijken, krijgen ze een betere indruk van het product. Dit leidt tot een positievere indruk, waardoor men sneller genegen is tot aankoop over te gaan. 

In het volgende artikel op http://blog.optimizely.com/2012/10/24/zagg-doubles-down-on-simple-image-test-for-40-revenue-increase/ kunt u lezen dat:

  • Het presenteren van een video in plaats van statisiche foto’s als standaard leidt tot een conversieverbetering van 27%
  • Het presenteren van een 360 graden productrotatie leidde tot nog eens 12% extra conversie verbetering, dus een totale conversieverhoging van 39% ten opzichte van statische foto’s.

Overtuigende cijfers uit een eenvoudige A/B test. Natuurlijk zijn er wel een aantal kanttekeningen te plaatsen. Zo is dit cijfer waarschijnlijk ook afhankelijk van het soort product en de kwaliteit van de gebruikte foto’s, video’s en 360 graden productrotaties. Ook de manier waarop de integratie plaatsvindt is van belang. Maar een verbetering van bijna 40% is het onderzoeken waard!

 

 

Be the first to comment.

Leave a Reply


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*