25 juli 2011 | Posted in:SEO

Één van de belangrijkste redenen om 360 graden productrotaties aan uw site toe te voegen is het verhogen van de conversie van de website of webwinkel. Met een 360 graden productrotatie krijgen  de klanten een betere indruk van het product dan wanneer er alleen een aantal losse foto’s wordt gebruikt. Tevens voegt het een interactief element toe, waardoor de klant meer vertrouwen krijgt in de website. Er is immers zorg en aandacht aan besteed!

Precieze cijfers over de verhoging van conversie door het toepassen van 3D productfoto’s zijn nog niet bekend. Het is waarschijnlijk ook afhankelijk van het type product dat op deze manier wordt aangeprezen. Gerrard Dennis van The Simply Group, welke zeven webinkels exploiteert, heeft gekeken naar de effecten van afbeeldingen en video’s op hun websites en heeft enkele interessante inzichten over hoe video en productfotografie hun conversie ratio’s heeft verhoogd… 

Het artikel vind je op de site van econsultancy.com 

Een conversieverhoging van 20 procent lijkt dus mogelijk! Wel geeft Gerrard Dennis aan dat niet alle producten geschikt zijn voor een rotatie, maar dan had Gerrard zaken moeten dan met 360-spin.nl, want wij roteren producten tot 500 kg en tot wel 2 meter doorsnee. Die beperking gaat dus niet meer op. Verder wordt in betreffende artikel gesproken over de kosten van 360 graden productfotografie. Uiteraard weet ik niet waar de betreffende rotaties zijn gemaakt, maar met de huidige technieken kunnen we zeer scherpe tarieven hanteren. Of de gerealiseerde conversieverhoging opweegt tegen de extra kosten is een rekensom die u eenvoudig zelf kunt maken. 

Tevens is er een artikel op www.internetretailer.com wat aangeeft dat voor SprinklerWarehouse.com de verkopen met 34% gestegen zijn en de retouren gedaald zijn van 1,9 naar 0,6 procent. Dit zijn natuurlijk mooie cijfers!

Maar er is meer dan alleen conversie verhoging. De uitstraling van uw website en de indruk die dit bij uw klanten achterlaat is ook een belangrijk onderdeel van uw online presentatie. Dit laat zich niet direct vertalen in conversieverhoging, maar kan ook op lange termijn er voor zorgen dat klanten sneller op uw site terugkeren. De effecten op lange termijn zouden daarom minstens zo interessant kunnen zijn.

Be the first to comment.

Leave a Reply


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*