Nu hoef ik niet uit te leggen dat je moet zorgen voor productfoto’s als je producten via internet wilt verkopen. Dat lijkt me algemeen geaccepteerd.
Maar ik verwacht dat we aan de vooravond staan van een nieuwe ontwikkeling. We gaan van productfoto naar productpresentatie. We zullen er voor moeten zorgen dat de productbeleving zo dicht mogelijk die van de fysieke winkel benadert.
Afhankelijk van het type product zal je een afweging moeten maken welke instrumenten de kans op verkoopsucces zo groot mogelijk maken. Daarbij zijn veel mogelijkheden, zoals:
- Productfoto’s
- 360 graden productfotografie, waarbij de klant het product zelf helemaal rondom kan bekijken.
- Video, in de vorm van productpresentaties of bijvoorbeeld unboxing of instructie.
- 3D modelling, hierbij wordt gebruik gemaakt van 3D techniek waarbij het product wordt gereconstrueerd zodat het vrij kan worden geroteerd en bekeken.
- 3D print technieken
Lees het volledige artikel op: http://www.karelgeenen.nl/tips2014/van-productfoto-naar-productpresentatie/
Be the first to comment.