5 mei 2014 | Posted in:Nieuws, SEO

Omdat we het delen van onze kennis waardevol vinden en het zelf ook erg prettig vinden om kennis van anderen te gebruiken en te delen, schrijven we ook zo nu en dan een artikel voor www.karelgeenen.nl. Zo ook het artikel over onze zienswijze over productfotografie en de eventuele inzet van 360 graden productfoto’s.

Een klein stukje uit het artikel:

Nieuwe ontwikkeling: productpresentatie

Nu hoef ik niet uit te leggen dat je moet zorgen voor productfoto’s als je producten via internet wilt verkopen. Dat lijkt me algemeen geaccepteerd.

Maar ik verwacht dat we aan de vooravond staan van een nieuwe ontwikkeling. We gaan van productfoto naar productpresentatie. We zullen er voor moeten zorgen dat de productbeleving zo dicht mogelijk die van de fysieke winkel benadert.

Afhankelijk van het type product zal je een afweging moeten maken welke instrumenten de kans op verkoopsucces zo groot mogelijk maken. Daarbij zijn veel mogelijkheden, zoals:

  • Productfoto’s
  • 360 graden productfotografie, waarbij de klant het product zelf helemaal rondom kan bekijken.
  • Video, in de vorm van productpresentaties of bijvoorbeeld unboxing of instructie.
  • 3D modelling, hierbij wordt gebruik gemaakt van 3D techniek waarbij het product wordt gereconstrueerd zodat het vrij kan worden geroteerd en bekeken.
  • 3D print technieken

Lees het volledige artikel op: http://www.karelgeenen.nl/tips2014/van-productfoto-naar-productpresentatie/

Be the first to comment.

Leave a Reply


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*