30 oktober 2012 | Posted in:Nieuws, SEO

Naast het schrijven van blogposts voor 360-Spin.nl schrijf ik ook zo nu en dan een artikel voor Karelgeenenen.nl. Onlangs kwam ik hier een artikel tegen van Lianne Soer, de blogmanager van Karelgeenen.nl.

Het artikel “Waarom-afbeeldingen-het-beste-werken-op-facebook” gaat over het belang van foto’s op facebook. Maar wat voor Facebook geldt, geldt net zo goed voor andere sites. Ik geloof er dan ook sterk in dat foto’s essentieel zijn voor het verkopen van producten.

Een stukje uit het artikel trok mijn aandacht:

Verwerking van visuele informatie

  • 90% van de informatie die de hersenen verwerken is visuele informatie (bron: 3M Corporation)
  • Afbeeldingen worden 60.000 keer sneller verwerkt dan tekst (bron: Zabisco)
  • 40% van de mensen reageert beter op afbeeldingen dan op gewone tekst (bron: Zabisco)

Met name de eerste twee punten zijn van doorslaggevend belang. Het ligt dan ook voor de hand dat goede productfoto’s van groot belang zijn! Kunt u zich voorstellen hoe dat zal gaan als er in plaats van 1 of enkele productfoto’s, sprake is van een productrotatie waarbij direct alle dimensies van het product duidelijk worden.

Mijn advies is dan ook:

Kijk eens kritisch naar uw website of webwinkel. Doen de productfoto’s recht aan uw producten? Is het voor uw klanten meteen duidelijk om wat voor fantastisch product het gaat? Nodigt de productfoto uit om het artikel verder te beoordelen of zelfs te kopen?

Als op op 1 van deze vragen ontkennend of twijfelachtig moet antwoorden dan is het wellicht tijd om hier eens goed over na te denken. Wie weet kunt u nog meer uit uw webwinkel halen dan u had gedacht! En als u dan toch beschikt over geweldige productfoto’s, deel deze dan bijvoorbeeld ook op Facebook.

Be the first to comment.

Leave a Reply


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*